• Inbound marketing in de wereld van B2B?

    Laatst bijgewerkt: B2B update over inbound marketing, 29 mei 2017 Inbound marketing in de B2B De klassieke vertegenwoordiger verliest aan populariteit, maar is in de B2B wereld nog een bekend fenomeen. Dagelijks stappen er nog verkopers in de auto met de brochure onder de arm, met als doel om deze succesvol voor te lezen aan […]

  • Wat is nu een succesvolle B2B webshop?

    Laatst bijgewerkt: B2B update over B2B webshop, 3 mei 2017 De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er nu een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop of een puur B2B gedreven webshop. In het bouwen, onderhouden en succesvol maken van B2B webshops zijn er overeenkomsten, maar ook […]

  • Het succesverhaal van het SI’BON Netwerk

    Laatst bijgewerkt: B2B update 16 januari 2017 Ron van Rijssel, directeur SI’BON: “Ik zet mijn tijd en expertise in voor onze leden en de B2B online marketing en doorontwikkeling doen wij samen met onze partner Jelba”. De kracht van SI’BON Als u zich op de markt van reclameproductie oriënteert dan stuit u op een bonte […]

  • B2B Online Marketing uitbesteden neemt toe onder MKB bedrijven.

    Laatst bijgewerkt: B2B update 23 maart 2017 B2B Online Marketing uitbesteden neemt toe onder MKB bedrijven. Het is algemeen bekend dat middelgrote bedrijven (100 medewerkers +) structureel online marketingactiviteiten uitbesteden. Bekende organisaties als Gartner of Forrester onderzoeken dit met enige regelmaat en dit blijft onverminderd populair. Grotere bedrijven gebaseerd op het aantal medewerkers (500 +) beschikken […]

  • Klein wint het van groot, boksen met de grote jongens!

    Laatst bijgewerkt: B2B update 17 februari 2017 “Snel wint het van traag” en “klein wint het van groot” Vroeger kon je als B2B midden-kleinbedrijf op online en marketinggebied weleens te maken krijgen met het welbekende Calimero effect. Het kuikentje met zijn gevleugelde uitspraak “Zij zijn groot en ik is klein, en da’s niet eerlijk”, was […]

  • B2B en B2C marketing, het verschil.

    Laatst bijgewerkt: B2B update 26 januari 2017         Jelba focust zich volledig op online B2B marketing. Arwen Obermeyer, mede-oprichter van Jelba, legt uit waarom B2B en B2C marketing twee verschillende takken van dezelfde sport zijn.  “B2B Marketing een andere tak van dezelfde sport.” “De basisprincipes van de marketing zijn universeel, maar B2B en […]

  • Het succesverhaal van IndustrieleAanhangers.nl

    Laatst bijgewerkt: B2B update 29 november 2016 Jaap van der Vlies – IndustriëleAanhangers.nl : “Ik heb marketing gestudeerd, maar ik besteed mijn aandacht liever aan mijn klanten.” Jaap van der Vlies is de man van IndustriëleAanhangers.nl. Jaap maakt (zonder aanhanger) de nodige kilometers. “Ik ben vaak op de weg te vinden, onderweg naar klanten en potentiële […]

  • SaaS, DaaS, IaaS, DaaS – Help! Tijd voor ReaS.

    Laatst bijgewerkt: B2B update 22 november 2016         ‘As a Service’ is een hype die niet overwaait Van IaaS en PaaS naar SaaS, DaaS en nu naar BDaaS. Help! Het is tijd voor ReaS (result as a service). Softwarebedrijven baseren hun verdienmodel op ‘-aaS’ – as a Service. Een korte uitleg over hoe […]

  • Opmars B2B E-commerce wordt onderschat

    Laatst bijgewerkt: B2B update 2 november 2016 Opmars B2B E-commerce wordt onderschat De traditionele verhouding tussen de fabrikant en de technische groothandel is nog steeds onveranderd. De fabrikant maakt en ontwikkeld producten, gooit ze met een brochure en soms een training over de schutting en hoopt dat de technische groothandel (ongeveer 150 in Nederland) zijn […]

  • Het P.I.M. Systeem is hot in de B2B wereld

    Laatst bijgewerkt: B2B update 16 januari 2017 Het B2B PIM-systeem is hot en die trend zien wij ook terug in de wereld van de technische groothandels, die ook steeds vaker online te vinden zijn mét een webwinkel. Het PIM-systeem: macht over productdata Het PIM-systeem (Product Informatie Management-systeem) stelt fabrikanten en producenten in staat productdata te […]

  • De B2B inkoper bepaalt zelf wanneer hij een lead is

    Laatst bijgewerkt: B2B update 29 september 2016 De verkoop is leidend aan het gedrag van de professionele koper. In het vizier komen van uw potentiële inkoper is niet eerder zo interessant geweest voor B2B ondernemingen. De inkoper was natuurlijk altijd al aan zet, maar in het tijdperk van de digitale transformatie winnen juist die B2B […]

  • MKB en digitale marketing, een wereld te winnen!

    Laatst bijgewerkt: B2B update 5 juni 2016 MKB loopt erg achter met digitale marketing MKB ondernemers in Nederland hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Dit jaarlijkse onderzoek door TNS NIPO dat is uitgevoerd onder ruim 1.700 ondernemers uit het MKB in Nederland. Terwijl consumenten […]

  • Een vlotte babbel alleen is niet genoeg!

    Laatst bijgewerkt: B2B update 5 mei 2016 Veranderingen in de digitale wereld komen en gaan, maar dat een verkoper alleen kan scoren met een vlotte babbel, die tijd is echt voorbij.  Na de marketeer is het nu de beurt aan de accountmanager. Bij Jelba weten we dit al langer, het zit in ons DNA. Met behulp […]

Wij doen regelmatig onderzoek met betrekking tot B2B leadgeneratie of B2B e-commere. Lees onze updates en doe hier uw voordeel mee!

KOM IN CONTACT