Het succesverhaal van Industriele Aanhangers.nl

Laatste update 23 januari 2020

Jaap van der Vlies – IndustriëleAanhangers.nl : “Ik heb marketing gestudeerd, maar ik besteed mijn aandacht liever aan mijn klanten.”

Jaap van der Vlies is de man van IndustriëleAanhangers.nl. Jaap maakt (zonder aanhanger) de nodige kilometers. “Ik ben vaak op de weg te vinden, onderweg naar klanten en potentiële klanten. Ik heb marketing en online marketing gestudeerd, dus ik kan het allemaal wel zelf doen, maar ik besteed mijn tijd en aandacht liever aan mijn klanten.”

Jaap en IndustriëleAanhangers.nl tekenden 1 jaar geleden bij Jelba. Wij blikken in dit interview terug op 365 dagen samen werken aan het succes van Jaap en Industriële Aanhangers via de digitale snelweg en de unieke aanpak van Jelba in de B2B wereld. (Lees in dit artikel hoe het contract in 2020 wederom is verlengd! Jelba en IndustriëleAanhangers.nl gaan samen voor nóg meer groei.)

“Focus op de core business”

“Ik heb de nodige ervaring met ‘zelf alle marketing doen’ achter de rug. Het probleem is niet dat ik het allemaal niet kan doen, maar ik wil het niet doen. Het kost gewoon heel veel tijd en het leidt mij af van mijn core business. Ik wil mijn aandacht volledig kunnen besteden aan mijn klanten en potentiële klanten: klanten bezoeken en samen zoeken naar een oplossing voor hun problemen, dát is mijn business.” vertelt Jaap. “Ik wil de beste website en elke dag maximaal profiteren van alle digitale kansen. Daarnaast is het in deze tijd onmogelijk om zelfstandig alle technologische ontwikkelingen bij te houden. Dus dat betekende dat ik mijn marketing moest gaan uitbesteden.”

“Ik heb de marketing in het verleden uitbesteed, maar ik moest het nog steeds allemaal zelf doen.”

Ook met het uitbesteden van de marketing heeft industrieel aanhanger-expert Jaap de nodige ervaring. “Ik heb de marketing in het verleden uitbesteed, maar ik moest het nog steeds allemaal zelf doen. Het uploaden van een bericht werd dan wel gedaan, maar ik moest het eerst bedenken én schrijven.”

“Ik betaal voor het resultaat en niet voor de inzet.”

“Ik ben dan ook kritisch binnengestapt bij Jelba. Sterker nog: ik heb zelfs mijn vrouw op Jelba afgestuurd voor een second opinion.” vertelt Jaap lachend. “Ik heb een ontzettend slimme en kritische vrouw, maar Jelba heeft ook die test doorstaan.” Op de vraag waarom IndustriëleAanhangers.nl voor Jelba heeft gekozen, heeft Jaap direct het antwoord: “Je moet wel lef hebben om op het resultaat afgerekend te worden. Het gaat om leads en offerte-aanvragen die wij kunnen omzetten naar orders en dus omzet. Het betekent dat ik niet de enige ben die belang heeft bij het succes van IndustriëleAanhangers.nl.”

“Mijn eigen online marketing afdeling van Jelba, mijn collega’s”

Jaap van der Vlies blikt terug op 365 dagen Jelba: “Het resultaat heeft de kracht van de samenwerking met Jelba bewezen: het aantal offerte-aanvragen is gestegen van 30-40 aanvragen naar 145 aanvragen.” vertelt Jaap. “Zónder dat ik artikelen moet schrijven en steeds moet nadenken over de marketing. Elke dag kijkt het team van Jelba ‘mijn collega’s’ naar de mogelijkheden om nog meer offertes van professionele inkopers uit de markt te halen”.

“Het is niet uitbesteden, maar samenwerken”

“Het is écht een samenwerking. Het is niet uitbesteden, maar samenwerken. Ik heb online marketing-collega’s die pro-actief bezig zijn.” legt Jaap uit. “Ik krijg regelmatig een e-mail met ideeën voor content en het verbeteren van de website én ik krijg veel complimenten over mijn website en het gebruikersgemak. Wekelijks voert Jelba ook aanpassingen door om dit consequent te verbeteren. Elke dag worden wij beter.”

“Jelba aanbevelen aan collega-ondernemers? Dat doe ik regelmatig!”

Zou Jaap van der Vlies een samenwerking met Jelba aanraden aan collega-ondernemers? “Jelba aanbevelen aan collega-ondernemers? Ja, dat doe ik. Regelmatig ben ik op LinkedIn te vinden en dan deel ik de artikelen van de oprichters Arwen en Bart of andere teamleden of adviseer ik Jelba bij mijn B2B klanten.”

Jelba over IndustriëleAanhangers.nl

“Wij zijn gulzig naar meer business voor onze klanten. Het zit in ons DNA.” vertelt Bart Strijker. “Wij hebben met Jaap door de opzet van IndustriëleAanhangers.nl een serieuze speler in de markt gezet. Het is fantastisch om een bijdrage aan dit succes te mogen leveren. Ik spreek dan voor het complete Jelba-team: het moment dat een lead in de mailbox (die wij ook zien) opduikt, is écht een merkbaar moment op kantoor.” Het succes kan echter niet zonder de juiste samenwerking. Bart Klaver (B2B online marketeer, digitale verkoper) vertelt over de samenwerking met Jaap: “Wij hebben dagelijks contact over content creëren, digitale kanalen maximaliseren et cetera. Je moet de wereld van industriële aanhangers begrijpen én de digitale wereld. Het internet is een bron van (mis)informatie én een gemiste kans. Jaap en ik zijn constant bezig met de vraag ‘Waarom doen wij dit zo? Hoe kan het beter?’. Het zijn leuke en informatieve gesprekken, die inzicht geven in het ontstaan van IndustriëleAanhangers.nl en the reason why. Met als doel, meer business voor Jaap en op termijn een mooie bonus voor mij en mijn collega’s bij Jelba”

Note: geschikt voor verdere publicatie. Wilt u onze B2B update gebruiken voor uw eigen artikelen of plaatsen op uw eigen website. Geen probleem. Graag wel even een bronvermelding naar Jelba.nl en het betreffende artikel.

Vraag praktijkvoorbeelden aan

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.