Wat is een B2B PIM systeem?

Laatste update 11 mei 2021

Het B2B PIM systeem (Product Informatie Management-systeem) stelt fabrikanten, producenten, groothandels in staat productdata te creëren en beheren. Het systeem zorgt bovendien dat deze data snel en eenvoudig kan worden gedistribueerd richting derden, zoals webwinkels, online en print publicaties, re-seller et cetera. Het resultaat is macht over de gepubliceerde content, voeden van de kanalen en het ontzorgen van de verkoop en marketing partners. Steeds meer fabrikanten willen die verantwoordelijkheid zelf pakken en hiermee ook de controle hebben over hun eigen productdata. Fabrikanten hebben immers belang bij correcte productdata. En de wederverkopers met multi-brand proposities temeer. Het verklaart de vraag naar Business to Business PIM-systemen.

De term PIM is een acroniem van Product Information Management. In essentie is een PIM-systeem dus software, dat in allerlei verschillende vormen bestaat.

Waarom kiezen voor een B2B PIM systeem?

  • Geen dubbele data, one single source of the truth
  • Data gebruiken voor verschillende talen
  • Relaties leggen tussen producten: Reserve onderdelen, accessoires, cross-sells & up-sells.
  • Komt de omnichannel aanpak ten goede
  • Internationale classificaties toepassen (GS1/ETIM/EAN etc.)
  • Completere data voor de klant
  • Data makkelijker te beheren

Binnen Jelba werken wij met het B2B PIM systeem Greedy Bean of het systeem van Ez Base.

Wilt u meer weten over B2B PIM systemen en alle mogelijkheden neem dan contact met ons op. Jelba is specialist in het implementeren en onderhouden van B2B PIM systemen

Bekijk hier onze gerelateerde B2B updates over PIM systemen:

Vraag praktijkvoorbeelden aan

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.