B2B Marketing trends 2017

Laatst bijgewerkt op 28 november 2016.

Elk jaar zijn er weer de bekende lijstjes voor de digitale en B2B marketing trends van het komende jaar. De B2B experts zijn Jelba zijn een veelgevraagde bron voor de bekende lijstjes en dus ook richting 2017. Uiteraard werken wij hier zo nu en dan graag aan mee. Hierbij de informatie voor het lijstje van B2BMarketeers.nl.

Waar ligt de focus voor de B2B Marketeer in 2017? Welke b2b marketing trends zetten zich door? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en relevanter? B2BMarketeers vroeg dit aan een aantal mensen in het vak. Wilt u het gehele artikel lezen? Klik dan hier

Belangrijke B2B internet, marketing trends volgens Jelba oprichter, Bart Strijker 

Bart StrijkerAlles wordt transparant en ook de technische groothandels zetten steeds sterker in op een dedicated e-commerce beleid

De gezonde business “spanning” tussen fabrikant en groothandel neemt verder toe. Alles wordt transparant en ook de technische groothandels zetten steeds sterker in op een dedicated e-commerce beleid. Anno 2016 heeft slechts 5% van de Technische Groothandels een e-commerce omgeving zonder log-in om direct te kunnen bestellen en prijzen te zien voor de inkopers of inkoopverenigingen. Dit zal snel veranderen en aan het einde van 2017 zal dit naar verwachting 20% zijn.
De impact op het verkrijgen van de juiste product content van de fabrikant wordt dus steeds belangrijker. Aan de andere kant wil de fabrikant steeds meer grip krijgen op de eindklant. Een interessante dynamiek. Die vanuit beide klant perspectieven goed te verklaren valt. Inmiddels zoekt 90% van de B2B inkopers via digitaal. Dus niet in het online vizier komen is hoe dan ook verliezen en dus geen optie. Je ziet dat toonaangevende B2B fabrikanten zoals Dormer Pramet, ProFit Gatzagen of Tricorp gericht kiezen voor een e-commerce strategie via de dealer, maar met een duidelijke pull op de eindklant. Een nieuwe term die wij hier dan ook voor hanteren bij Jelba is distri-commerce. Een distri-commerce strategie geeft invulling aan de samenwerking tussen fabrikant en leverancier op basis van een business partnership. Gezamenlijk online meer verkopen. Het belang van een krachtig B2B PIM-systeem (product informatie management systeem) zal in het verlengde van deze ontwikkeling dus ook steeds belangrijker worden in 2017.

technische-gh-nl

 

Wilt u meer B2B updates lezen? Klik dan hier!