Interview Marketingtribune

Online technologie en marketing trends 2016!

Nu het einde van het jaar nadert wordt de inbox weer rijkelijk gevuld met eindejaarlijstjes en voorspellingen voor 2016. Zelfbenoemde goeroes steeds vaker per video en de rest uiteraard via de digitale pen. Het is niet veel nieuws onder de zon. Content blijft King, “Dwell Time” voor de SEO ranking, Mobile First staat ook nog steeds in de lijstjes net als big data, marketingautomation, leadgeneration, tag management en inbound versus outbound. En allemaal nog steeds keurig in het Engels. Al deze termen, ze betekenen niets. Want technologie in combinatie met slim menselijk nadenken is de sleutel tot groei.

Ik wil een lans breken voor de medewerker zo aan het einde van het jaar. Elke professional, aanstormend ondernemerstalent en marketingfanaat is vanzelfsprekend meer dan geïnteresseerd in technologie en het woord disruptief gebruiken ze minimaal 3 keer per dag. Geweldig! Maar het is de echte interesse, de oprechte klik in het product van je bedrijf en een ongekende drive om de klant van de klant te leren kennen die voor echte resultaten zorgen. Ook al heb je de beste technologie en tooling ter wereld in huis, een robot maakt geen content. Althans, dat vinden wij dan.

Kijk je naar Discovery Channel?

Dit is dan ook de eerste vraag die wij stellen aan onze potentiële medewerkers. Kijk je naar Discovery Channel? En zo ja, wat kijk je dan? In onze tak van sport moet je een warm gevoel van binnen krijgen van spattende verspaningsvloeistoffen, van roerwerken in betonsilo’s, een ongekend gevoel van trots voelen bij robotarmen die in een synchrone dans bewegen langs een productielijn en van gatzagen met diameters waar een consument nooit mee gaat werken. Op de vraag wat ze kijken, krijgen wij doorgaans rode wangen of een lege blik. De technisch uiterst getalenteerde marketeers vallen bij bosjes af in de selectieprocedure. Want de meesten lopen eerder warm voor hardloopschoenen, boeken, huishoudelijke apparatuur of andere als consument herkenbare producten. Zodra we een beetje richting het begin van de productieketen gaan, haakt het gemiddelde marketing mens af.

Belevingswereld

Dus we zoeken net zo lang totdat we een Discovery liefhebber te pakken hebben. Want b2b marketing gaat om enthousiasme, interesse, en oprecht begrip voor de belevingswereld waarin je wil verleiden tot aankoop en contact. Alle trends en terminologie ten spijt. Ook al spreek je nog zo goed Engels en ben je nog zo slim.

Klik hier om het volledige interview te lezen op Marketingtribune.

Vraag praktijkvoorbeelden aan

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.