Aan het woord "Met Jelba hebben wij een volledige B2B online marketingafdeling tot onze beschikking. Dit geeft snelheid aan onze online ambities".
Bas de Wit Eigenaar

CC Nederland is leverancier van elektrotechnische componenten voor de machinebouw en industrie. Al meer dan 10 jaar levert CC Nederland A-merken van gerenommeerde fabrikanten, zoals onder andere Werma, Ilinox, ILME, Idec, Elmeko, Icotek. Het juist adviseren van de klanten vergt veel expertise van de experts bij CC Nederland. De beste producten voeren in het assortiment is één, het beste advies geven is twee. Vandaar ook de slogan: we willen gewoon de beste zijn. En dat zijn ze bij CC Nederland. De beste producten en de kennis.

Ook op het gebied van B2B Online is CC Nederland koploper. Wij zijn dan ook trots om de B2B Webshop van CC Nederland succesvol te mogen maken met B2B Online Marketing. In deze klantcase leest u meer over onze aanpak.


Stap 1: Digitale groeistrategie

CC Nederland overtuigt in de digitale communicatie via haar specifieke expertise. Het betreffen hier standaard producten voor als je een expert bent. Verstand van zaken is dus nodig bij de online koper en bij de verkoper. De juiste connector vinden? Of de juiste besturingstechniek? Grote kans dat de online zoeker een aantal specificaties weet, maar graag overtuigd wil worden door de experts van CC Nederland. Hier spelen wij maximaal op in met de digitale groeistrategie. Een uitgekiende SEO contentstrategie voor product- en categorie teksten aangevuld met hoeksteen artikelen zorgt voor het juiste verkeer naar de juiste pagina. Aangevuld met een Google Ads strategie waarbij de kwaliteitsscores en de conversies leidend zijn maakt dat wij streven naar structurele 90% zichtbaarheid onder de juiste B2B online zoekers. B2B E-commerce is dus het fundament van de digitale groeistrategie.


Stap 2: Technologie

De webshop van CC Nederland is gebouwd in een Magento 2 platform. In onze optiek uitstekende B2B Webshop software om als fundament te dienen voor een succesvolle B2B online strategie. Om de juiste analyses te kunnen doen is de website uitgerust met diverse tooling en automation technologie. Dit varieert van tracking software, id verificatie tot aan feedmarketing tooling om alles eenvoudig en effectief te kunnen ontsluiten naar derden platformen. Met deze set kunnen de B2B Experts ook gericht aan deze data gestuurde marketingaanpak werken. Vandaag de dag hebben de winnaars van online over het algemeen een data driven marketing aanpak. CC Nederland dus ook. Er wordt nu gewerkt aan de implementatie van een PIM systeem om het managen en verrijken van de productdata te verbeteren.


Stap 3: Uitvoering

Op dagelijkse basis zijn wij actief om alle digitale kanalen te maximaliseren van CC Nederland. De experts van Jelba van de B2B online marketingafdeling voeren actief campagne om aanvragen en transacties te realiseren. In het overzicht hiernaast ziet u een opsomming van deze activiteiten. Wij gaan voor het resultaat en onze klant gelukkig ook. Wij doen. Digitaal verandert iedere markt en ieder verdienmodel. In de wereld van elektrotechnische componenten van de machinebouw voelen wij ons samen met CC Nederland thuis.

 

Resultaten om trots op te zijn

Maximaliseren van onze online kanalen
Gericht onder de aandacht bij de juiste B2B klant
Meer nieuwe klanten
Dit wil ik ook. Kom in contact