Aan het woord “De mensen achter Jelba weten alles van online en B2B-leadgeneratie en kennen de dynamiek in de metaal-bewerkende industrie. Ze hebben kennis van onze producten en zorgen dat wij ook online voorop lopen in de B2B”
Bram de Koning Directeur

Cellro is in 2004 ontstaan in de fabriekshal van een metaalbewerkingsbedrijf in het midden van Nederland. Bram de Koning, grondlegger van Cellro was en is eigenaar van dit succesvolle bedrijf in de verspanende industrie. Qua automatisering werd er gewerkt met lineaire pallethandelingsystemen, en rond 2000 werd een robot ingezet bij werkzaamheden voor de automotive branche. Deze deed dankzij zijn beperkte intelligentie telkens hetzelfde trucje, en was alleen inzetbaar bij grote productieaantallen. De Koning had meer behoefte aan een flexibelere en slimmere procesgestuurde automatiseringsoplossing. Hij zag dan ook mogelijkheden om het productieproces in het bedrijf op een efficiënte manier te optimaliseren. Zo ontstond het Cellro concept om een universele automatiseringsoplossing aan verspanende machines te creëren die elke voorkomende handeling zou kunnen automatiseren. Hierbij was automatisering een vaststaand element, waar machines aan gekoppeld worden. Vanuit dit concept zijn verschillende productlijnen ontwikkeld en gerealiseerd. In samenwerking met Jelba zorgen wij dat er wereldwijd interesse wordt gewekt bij de eindgebruiker en rollen wij een actief internationaal dealer programma uit.


Stap 1: Digitale groeistrategie

Cellro kiest bewust voor een strategie om te verkopen via haar (internationale) dealers. Via een geavanceerde B2B leadgeneratie aanpak en uitrol, pakt Cellro haar verantwoordelijkheid om haar dealers te ondersteunen bij de verkoop van automatiseringsoplossingen. Wij creëren een vraag bij de eindgebruikers om meer producten af te nemen bij de dealers. Jelba en Cellro werken voor de lange termijn samen om te zorgen dat Cellro niet alleen de koploper blijft met haar automatiseringsoplossingen, maar ook op het gebied van B2B leadgeneratie.


Stap 2: Technologie

Voor Cellro zetten wij een breed scala aan technologie in. Dit varieert van dealer configuratoren tot aan liquid content modules. Door de inzet van deze B2B technologie maakt Cellro het verschil via de digitale kanalen. In de technologische uitrol houden wij rekening met het internationale karakter. Wij voeren actief online campagnes in de Engelse, Duitse en Nederlandse markt. Dit doen wij via de eigen digitale kanalen en via de web-omgevingen van de diverse dealers per land.


Stap 3: Uitvoering

Op dagelijkse basis zijn wij actief bezig om alle digitale kanalen te maximaliseren van Cellro en haar dealers. Alle automatiseringsoplossingen die Cellro internationaal verkoopt en dan specifiek de Xcelerate worden door de experts van Jelba en uit naam van Cellro elke dag onder de aandacht gebracht van bestaande en potentiële kopers. Voor dealers wordt een specifieke campagne gevoerd als onderdeel van het dealer marketingprogramma, om hen zo veel mogelijk te ondersteunen bij hun sales en (online) marketing. Wij doen het maximale in de uitvoering om Cellro optimaal te laten profiteren van de digitale kansen.

Resultaten om trots op te zijn

Hoge dealer betrokkenheid door online dealer programma
Meer merkbekendheid door toename organische groei
Meer business
Dit wil ik ook. Kom in contact