Aan het woord "Wij zijn specialist in vooruitstrevende technologie voor tel- en verpakkingsoplossingen. Jelba is dé B2B Online Specialist. Samen zijn we sterk."
Pieter Dirk Wassenaar Business Manager

Cremer is een internationaal opererend bedrijf gespecialiseerd in het maken van producttelmachines en verpakkingsoplossingen voor de farmaceutische-  de voedings- en landbouwindustrie. Producttelling kan worden gezien als het meest efficiënte en kostenbesparende alternatief voor moderne weegsystemen en pick-and-place-systemen. Dit geldt voor een breed scala aan producten. Denk hierbij aan producten die individueel kunnen variëren in gewicht, moeilijk te scheiden zijn of bijvoorbeeld voor pakketten die een gegarandeerd aantal producten vereisen. Tellen is hierbij de beste oplossing en Cremer is de expert.

De uitdaging was om de positionering van de verschillende productlijnen te versterken en de kracht van Cremer duidelijker te maken. De doelgroepen van de drie productlijnen zijn zeer verschillend van aard en vergen ook allemaal een andere insteek en productlijn presentatie. Doelstelling van Cremer is om enerzijds meer klanten aan te trekken, maar anderzijds ook de servicegraad en bereikbaarheid te vergroten richting de grote schare bestaande klanten. En dat met een moderne en technische online look & feel die past bij Cremer.

Wij zijn dan ook trots om de internationale B2B website te mogen bouwen en online succesvol te mogen maken met B2B Online Marketing. In deze klantcase leest u meer over onze aanpak bij Cremer.


Stap 1: Online Positionering & groeistrategie

Merkpositionering versus productlijn vergt een gezamenlijk proces. Startend met een huiswerkopdracht die door een brede afgevaardiging van de medewerkers is ingevuld, hebben wij dit verwerkt in ons Jelba Brandhouse model. Vervolgens is er een mooie discussie gestart over wat de bezieling is van het merk Cremer. In het definitieve merkhuis werden de merkwaarden, de belofte en de droom (ook wel de ‘WHY” genoemd) beschreven. De positionering van de verschillende productlijnen onder deze paraplu is vervolgens uitgewerkt in een complete set designs. Kleurgebruik, iconografie, vormgeving, beeldgebruik en een design van de totale Online interactie. Hierbij stonden een tweetal zaken centraal. Enerzijds de (potentiële) klanten aantrekken en zo snel mogelijk te laten vinden wat zij zoeken, anderzijds een effectieve manier bieden aan bestaande klanten om te profiteren van de goede service van Cremer. 


Stap 2: Technologie

Een leadgeneratie en serviceplatform als Cremer.com hebben wij gerealiseerd in WordPress met een WooCommerce applicatie. Deze Open Source software is niet alleen extreem makkelijk te integreren, te verbeteren en uit te bouwen, maar kan voor een overzichtelijk aantal producten een goede basis bieden voor een gestructureerde productpresentatie en leadgeneratie voor de individuele systemen. Dit platform in combinatie met de meest geavanceerde Marketing Automation en analyse software zorgt voor een toekomstbestendig technologisch platform. Uiteraard gebouwd met maatwerk development en niet met allemaal standaard plug-ins.


Stap 3: Uitvoering

Er wordt sterk ingezet op internationele technische SEO verrijking van de algemene content en product content op Cremer website. Hiermee wordt de aantrekkingskracht op potentiële klanten iedere dag groter. Voor content specialisten bij Jelba hebben hiervoor een internationale SEO strategie ontwikkeld voor Cremer. Naast het creëren en optimaliseren van de SEO teksten en afbeeldingen voor positiewinst en behoud, wordt ook de online positie van de concurrenten van Cremer actief geanalyseerd, zodat we altijd kopposities zeker stellen in vergelijking met de concurrentie. Google Ads wordt internationaal ingezet om per doelgroep-technologie combinatie de juiste leads te bereiken. E-mail marketing is een andere belangrijke activiteit om nieuwe en bestaande klanten te inspireren tot de aankoop of uitbreiding van de beste technologie beschikbaar. 

Resultaten om trots op te zijn

Gerichte B2B Online Marketing per land
Meer directe offerte aanvragen (leads)
Meer online internationale bekendheid en leads = meer groei.
Dit wil ik ook. Kom in contact