Aan het woord ''Het unieke dealer marketingprogramma en het B2B online expertise van eindklanten binnen Jelba zorgt voor een grotere afzet van Mitutoyo producten. Ik beveel het ieder bedrijf aan dat met vaste dealers werkt!''
Henk Slotboom Directeur

Mitutoyo: het is een gevestigde naam in de verspanende industrie en ver daarbuiten. Het Japanse bedrijf is wereldwijd dan ook de belangrijkste leverancier van meetapparatuur. Sinds de oprichting in 1934 staat het bedrijf synoniem aan kwaliteit en innovatie. Daarnaast onderscheidt Mitutoyo zich door lokale aanwezigheid en snelle service. Het bedrijf heeft dan ook meerdere vestigingen in Nederland. Voor de verkoop werkt Mitutoyo met vaste dealers. Het uiteindelijke doel hierbij? De omzet en naamsbekendheid van Mitutoyo vergroten, door een intensievere samenwerking aan te gaan met geselecteerde dealers. 

Deze plannen worden werkelijkheid door Jelba, de B2B online marketingafdeling van Mitutoyo Benelux. Hoe dat precies gebeurt? Door middel van een speciaal ontwikkeld Dealer Marketingprogramma en uitgekiende B2B Online Marketing. De online experts van Jelba zetten zich iedere dag in voor digitale groei. Zij zijn trots om hun expertise te mogen gebruiken voor een gerenommeerd bedrijf als Mitutoyo. Benieuwd hoe dat plan van aanpak er in detail uitziet? Lees het hieronder.


Stap 1: Dealer Marketingprogramma

Het door Jelba ontwikkelde dealer marketingprogramma is gericht op intensievere samenwerking met bewust gekozen, gekwalificeerde dealers. Jelba verzorgt een deel van de B2B online marketing van deze dealers, om de afzet van Mitutoyo-producten via deze dealers online te verhogen. Dit is een win-win situatie: de verkoop van Mitutoyo-producten stijgt, terwijl de dealer meer klanten aantrekt. Daarnaast wordt het Mitutoyo-assortiment bij de dealers verder uitgebreid. Mitutoyo Benelux heeft 3000+ producten in het assortiment. Slechts een gedeelte hiervan wordt online aangeboden door dealers. Hier liggen dan ook veel kansen. Tot slot worden de dealers op kennisvlak ondersteund door Mitutoyo. Dit waarborgt een vakkundige verkoop van producten en zorgt ervoor dat de eindgebruiker op de hoogte is van de unieke voordelen van Mitutoyo-meetapparatuur.


Stap 2: Digitale groeistrategie

Digitale groei is cruciaal in deze tijd. Jelba zorgt hier op meerdere manieren voor. Door middel van een SEO contentstrategie wordt het juiste webverkeer naar de juiste pagina’s geleid. Onze content editors schrijven inhoudelijk sterke artikelen en optimaliseren deze voor Google. Hierdoor eindigen de artikelen hoog in de search ranking. Een Google Ads strategie verhoogt de online zichtbaarheid onder de juiste B2B zoekers. Tot slot zorgt een uitgebreide social strategie (voor zowel LinkedIn, Facebook als Instagram) voor meer naamsbekendheid van Mitutoyo en voor meer websitebezoekers.  


Stap 3: Uitvoering

Het B2B online marketingteam van Jelba zet zich iedere dag in voor digitale groei bij Mitutoyo. Hiernaast ziet u een overzicht van deze activiteiten. Of het nu gaat om het uitstippelen van een social strategie, het schrijven van SEO-content of het uitvoeren van het dealer marketingprogramma: onze specialisten doen het allemaal even graag. Maar bovenal doen zij dit met expertise: want net als Mitutoyo geloven wij in kwaliteit en in resultaat. Met onze digitale know-how zorgen wij dat Mitutoyo online voorop loopt in de B2B wereld.

Resultaten om trots op te zijn

Maximaliseren van onze online kanalen
Gericht onder de aandacht bij de juiste B2B klant
Meer nieuwe klanten
Dit wil ik ook. Kom in contact