B2B Marketing Trends 2017

Wat zijn de B2B Marketingtrends van 2017?

Waar ligt de focus voor de B2B Marketeer in 2017? Welke B2B marketing trends van 2016 zetten zich door? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en relevanter? Lees hieronder de antwoorden van Bart Strijker. Bent u op zoek naar de B2B marketingtrends van 2018, klik dan hier.

Interesse in de B2B Marketing Trends van 2019? Klik dan hier.

Interesse in de B2B Marketing Trends van 2020? Klik dan hier.

Interesse in de B2B Marketing Trends van 2021? Klik dan hier.

Belangrijke B2B internet, marketing trends volgens Jelba oprichter, Bart Strijker

Alles wordt transparant en ook de technische groothandels zetten steeds sterker in op een dedicated e-commerce beleid.

De gezonde business “spanning” tussen fabrikant en groothandel neemt verder toe. Alles wordt transparant en ook de technische groothandels zetten steeds sterker in op een dedicated B2B e-commerce beleid. Anno 2016 heeft slechts 5% van de Technische Groothandels een e-commerce omgeving zonder log-in om direct te kunnen bestellen en prijzen te zien voor de inkopers of inkoopverenigingen. Dit zal snel veranderen en aan het einde van 2017 zal dit naar verwachting 20% zijn.

Unieke productinformatie wordt steeds belangrijker

De impact op het verkrijgen van de juiste product content van de fabrikant wordt dus steeds belangrijker. Aan de andere kant wil de fabrikant steeds meer grip krijgen op de eindklant. Een interessante dynamiek. Die vanuit beide klant perspectieven goed te verklaren valt. Inmiddels zoekt 90% van de B2B inkopers via digitaal. Dus niet in het online vizier komen is hoe dan ook verliezen en dus geen optie. Je ziet dat toonaangevende B2B fabrikanten zoals Dormer Pramet, ProFit Gatzagen of Tricorp gericht kiezen voor een e-commerce strategie via de dealer, maar met een duidelijke pull op de eindklant. Een nieuwe term die wij hier dan ook voor hanteren bij Jelba is distri-commerce. Een distri-commerce strategie geeft invulling aan de samenwerking tussen fabrikant en leverancier op basis van een business partnership. Gezamenlijk online meer verkopen. Het belang van een krachtig B2B PIM-systeem (product informatie management systeem) zal in het verlengde van deze ontwikkeling dus ook steeds belangrijker worden in 2017.

 

B2B Marketing trends 2017

 

Welke B2B marketing trends zetten zich door richting 2018? B2BMarketeers.nl vroeg dit dus onder andere aan Jelba. Wilt u het gehele artikel lezen? Klik dan hier.

Vraag praktijkvoorbeelden aan

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.