Ervaren bestuurders nemen zetel in Raad van Advies van Jelba

Jelba, een bedrijf dat zich uitsluitend richt op het B2B-segment, heeft als onderdeel van zijn groeipad een Raad van Advies ingesteld. Het adviesorgaan bestaat uit twee grote namen uit het Nederlandse bedrijfsleven: Leendert-Jan Visser, directeur van MKB Nederland, en Dick Molman, voormalig CEO van Sanoma en SBS 6.

Jelba is begin 2015 opgericht door Arwen Obermeyer en Bart Strijker. Het bedrijf richt zich uitsluitend op organisaties binnen het B2B segment die klaar zijn voor een volgende groeifase via de digitale snelweg. Jelba ondersteunt hen met het implementeren van nieuwe technologieën op het gebied van B2B sales en marketing inclusief de uitvoering. Mede dankzij zijn onderscheidende variabele vergoeding-aanpak boekte Jelba in de eerste 9 maanden van zijn bestaan direct een goede groei, en haalde in korte tijd toonaangevende klanten binnen.

 

Raad van Advies | Jelba Nieuws

 

Als onderdeel van zijn groeiplannen – Strijker en Obermeyer zijn van plan om hun team uit te breiden tot ongeveer 20 personen tegen het einde van 2016 – heeft Jelba besloten om een Raad van Advies in te stellen. Voor het toezichtsorgaan zijn twee ervaren bestuurders uit het Nederlandse bedrijfsleven aangetrokken: Leendert-Jan Visser en Dick Molman. Visser is directeur van MKB Nederland, de branchevereniging van het midden- en kleinbedrijf in Nederland met ruim 170.000 leden. Molman is het meeste bekend om zijn voormalige rol als CEO van Sanoma en commissaris bij SBS 6. Hij kan bogen op ruim 35 jaar ervaring uit leidinggevende functies, onder meer bij VNU Tijdschriften, VNU Exhibitions Europe en Admedia.

“Met de toevoeging van Visser en Molman hebben we beschikking over strategische inzichten en adviezen van twee toonaangevende bestuurders”, zegt Strijker. Formeel krijgen de adviseurs de taak om de voortgang van de strategische plannen van Jelba te monitoren, en te ondersteunen bij het realiseren van toekomstige groeiplannen. Ook zullen ze een scherp oogje in zeil houden hoe Jelba zich verder kan onderscheiden met haar “disruptieve aanpak” in een markt die bekend staat om zijn traditionele model.

Visser heeft als Directeur van MKB-Nederland natuurlijk een erg drukke agenda. Gevraagd waarom hij er toch voor koos om zich aan Jelba te verbinden, antwoordt hij dat hij de manier waarop Jelba “het midden- en kleinbedrijf toegang geeft tot de beste digitale B2B-experts” bewondert. Hij voegt toe dat Jelba in een wereld die gekenmerkt wordt door “snelle verandering” met zijn business model inspeelt op wat ondernemers echt willen: resultaat. “Het succes is een logisch gevolg.” Molman laat weten het eens te zijn met zijn adviescollega, en zegt: “Jelba kijkt kritisch naar nieuwe vormen van dienstverlening en business modellen in een van oudsher traditionele wereld. Het feit dat zij succes brengen toont aan dat ze toegevoegde waarde bieden.”

Dit artikel is verschenen op 13 april 2016 bij Consultancy.nl
Vraag praktijkvoorbeelden aan

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.