Happy Horizon versterkt zich met de Nr 1. B2B Online Specialist Jelba

Nieuwsupdate februari 2022

Digital agency Happy Horizon zet een grote stap in de uitbreiding van haar dienstverlening voor B2B klanten. Met B2B specialist Jelba voegt de creative digital agency groep de marktleider op het gebied van B2B online marketing toe aan haar groep. “Dat wat Jelba toevoegt, versterkt onze propositie voor B2B klanten enorm. Daar waren we naar op zoek”, aldus CEO Walter van Wege. Het Utrechtse Jelba gaat deel uitmaken van de Utrechtse hub van Happy Horizon.

Onderscheidende propositie voor B2B markt

De groei van de van oorsprong Eindhovense digital groep zet ook dit jaar door. Vorig jaar vonden al een zevental overnames plaats. Ook dit jaar ligt een flinke uitbreiding van de groep in het vooruitzicht. Daarin is Jelba het eerste bedrijf dat wordt toegevoegd.

Jelba bouwt al sinds 2015 aan de digitale groeistrategie van B2B bedrijven en is specialist op het gebied van B2B online marketing. De klanten van Jelba komen uit diverse sectoren, van de bouw en industrie, tot de agrarische sector. “Wij zijn de online marketing collega’s van onze klanten. Een complete B2B online marketing afdeling, die zo’n 3 tot 5 jaar meebouwt aan de groeistrategie en uitvoering van de marketing van onze klanten. We ondernemen dus letterlijk mee met onze klanten”, licht oprichter Bart Strijker toe. “In die drive naar groei en ondernemen, maar ook in de lange termijn visie vonden we ook de klik met de Happy groep”, vult mede-oprichter Arwen Obermeyer aan.

Met een team van 35 medewerkers en meerdere kantoren in Nederland, haakt het bedrijf aan op de groei van Happy Horizon. Walter van de Wege is verheugd op de toetreding: “We kunnen onze B2B propositie hiermee flink uitbouwen. De digitalisering in de B2B sectoren groeit bovengemiddeld hard. Met Jelba versterken we ons enorm in deze specialistische tak van sport. En wat Jelba doet is uniek door een volledige online marketing afdeling in te richten voor opdrachtgevers, met specialisten uit verschillende online marketing disciplines.”

Groei van talent

De overname betekent voor Jelba niet alleen groei in slagkracht richting nationale en internationale spelers. “We hebben nu ook meer mogelijkheden voor de ontwikkeling van onze medewerkers, doordat we de aantrekkingskracht en kansen van een grote groep achter ons hebben”, zegt Obermeyer.

Happy Horizon werkt onder meer voor Quality Wellness Resorts, Shimano, Fatboy, Fontys Hogescholen, NHL Stenden, Pink Gellac, MSD, Roche, Grando, PSV, Continu, Sneakers, Beachlife, Center Parcs, de Woonspecialist, Pets Place, Luxaflex en Visitbrabant.

Jelba werkt onder meer voor Dumaco, Tricorp, Cellro, Konijnenburg, Dormer Pramet, SlijpExpert.nl en IndustrieleAanhangers.nl