Hoe werkt liquid content?

Personalisatie wordt steeds belangrijker in B2B online marketing. De belangrijkste reden hiervoor is de drang van marketeers naar steeds betere conversie ratio’s. Liquid content, een van de B2B marketing trends 2018, is hier de perfecte tool voor online marketing. De naam geeft het eigenlijk al aan. De informatie is vloeibaar en kan zich aanpassen aan specfieke bezoeker.

Wat is Liquid Content?

Liquid content betekent letterlijk dat je gepersonaliseerde content kunt creëren. Het zorgt ervoor dat specifieke pagina’s zich automatisch aanpassen qua boodschap (tekst + beeld) aan de bezoeker. Stel u wilt een bepaalde boodschap of klantcase laten zien aan bezoekers uit de industrie. Deze boodschap varieert mogelijk qua inhoud en beeld van bijvoorbeeld de schilderbranche. Desondanks heeft u voor beide doelgroepen het ideale product. Op dat moment is liquid content een methode die geschikt is om toe te passen.

Wat kunt u allemaal aanpassen?

    • Afbeeldingen en achtergrondafbeeldingen;
    • Titels en teksten;
    • Tekst op een knop;
    • De pagina waar een knop naar verwijst;
    • Extra elementen toevoegen, zoals een horizontale sectie, een conversieknop, of een contentblok van een andere pagina.
Bekijk hieronder 3 voorbeelden van liquid content op de website van Boso.

 

IP-verificatie als basis

Over het algemeen werkt liquid content op basis van IP-verificatie in combinatie met tracking cookies. Via deze cookies kan het gedrag van de website bezoekers worden opgeslagen. Op basis van deze opgeslagen informatie kunnen bezoekers ingedeeld worden in bepaalde categorieën. Deze categorieën kunnen bijvoorbeeld bedrijfsspecifiek zijn, zoals de kvk nummers gekoppeld aan SBI codes, of de provincie waar het bedrijf zich bevindt. Maar u kun bijvoorbeeld ook terugkerende bezoekers speciale content laten zien. Met deze informatie kan de website dus aangepast worden aan het gedrag van de bezoeker. Of beter gezegd, deze vorm van online marketing geeft u de mogelijkheid om de website verder te personaliseren en te analyseren.

De voordelen van liquid content op een rijtje:

  • Een bezoeker die zich niet bekend maakt via een contactformulier, chat of e-mail kan op basis van gedrag en herkomst een eigen boodschap krijgen;
  • De data geeft meer inzicht in de customer journey en de verschillen hierin per doelgroep met liquid content kan je hier per doelgroep voorkeuren tonen;
  • Bij bekende bezoekers kan er een e-mail worden verstuurd aan de bezoeker om hem/haar te attenderen op het product/de producten die overeenkomen met eerder bekeken interesses;
  • Iemand kan op basis van zijn of haar bestelhistorie geplaatst worden in een bepaalde categorie.

Liquid Content bij Jelba

Liquid content passen wij bij Jelba zowel toe voor onze B2B e-commerce en B2B leadgeneratie klanten. Als u dit goed inregelt over alle kanalen dan is dit een voordeel voor de bezoeker en dus ook zeker voor klant. Wilt u meer weten over liquid content en alle mogelijkheden neem dan contact met ons op. Jelba is specialist in online personalisatie campagnes met liquid content modules.

Bart Strijker

Hallo, ik ben Bart,
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Ik vertel u graag meer!