Business to business (B2B) leadgeneratie is een belangrijk onderdeel vandaag de voor online marketeers. De verkoper die er vroeger goed aan deed de deur uit te gaan, kan tegenwoordig beter op kantoor zitten om te analyseren met welke content hij de aandacht kan vasthouden van ‘leads’ die zich via de bedrijfssite hebben aangemeld. Of hoe hij bestaande klanten beter van dienst kan zijn met slimme data-analyses. Als u meer informatie hierover wilt lezen over de nieuwe rol van onze verkopers vandaag de dag. Lees dan onze B2B update: “Een vlotte babbel alleen is niet genoeg”
Terug naar B2B leadgeneratie en de verschillende tactieken die het binnenhalen van leads ondersteunen, zoals organische vindbaarheid (SEO), betaald adverteren (SEA) en nog veel meer. In de markt voor B2B zetten wij B2B leadgeneratie in bij aanbieders van kapitaalgoederen. Dit zijn de producten die zich goed lenen voor B2B leads genereren. Professionele verbruiksgoederen lenen zich goed om via een B2B-e-commerce omgeving aan te bieden aan professionele inkopers. Bij kapitaalgoederen is dit anders. Een goedvindbare B2B website met veel configuratie opties kan doorslaggeven zijn om de lead binnen te halen. De definitie van lead is dan een prospect en/of potentiële klant.
B2B leadgeneratie is namelijk een vorm van online marketing waarbij een aanbieder van producten of diensten zijn klant middels een zogeheten pull marketing methodiek probeert over te halen om zich kenbaar te maken. Wanneer de potentiële klant dan zijn gegevens achterlaat dan kan de verkoper de lead opvolgen, waarna de lead hopelijk converteert in een klant. Als u meer wilt weten over het gedrag vandaag de dag van professionele inkopers op het internet, klik dan hier. Met deze kennis en de juiste inzet van B2B leadgeneratie creëert u dan ook meer business. Hierbij enkele voorbeelden van klanten waarbij Jelba dagelijks acties is om leads te genereren.
Wilt u meer weten over B2B leadgeneratie en alle mogelijkheden neem dan contact met ons op. Jelba is specialist in het bouwen en runnen van B2B leadgeneratie websites.
Bekijk hier onze gerelateerde B2B updates over leadgeneratie:
- De B2B Inkoper bepaalt zelf wanneer hij een lead is
- Een vlotte babbel alleen is niet genoeg
- Klein wint het van groot, boksen met de grote jongens
Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.