Wat is B2B online marketing?

B2B Online Marketing is een werkwijze om producten en diensten van Business to Business bedrijven via het internet te verkopen aan professionele inkopers. De website van zo’n business to business bedrijf staat hierbij vaak centraal. Alle marketinginspanningen online hebben meestal als doel om te “landen” op een specifieke pagina van de eigen website. Als dit een B2B webshop betreft dan dient het effect van online marketing te zijn om het product te verkopen en bij een business to business website zo snel mogelijk te converteren naar een lead.

Nu zijn er nogal wat tactieken en methodieken om online marketing goed uit voeren. Of het echt goed is laat zich maar op 1 manier echt meten; meer kwalitatieve bezoekers naar de specifieke producten en uiteindelijk meer verkoop. Je ziet dat online marketing dusdanig veel verschillende expertises heeft gekregen dat dit niet meer te verenigen is in één persoon. Denk hierbij aan specialisatie op het gebied van SEO, SEA, E-mail, Conversie optimalisatie, Analyse et cetera. Wilt u weten welke onderdelen u idealiter allemaal graag wilt hebben in een complete B2B online marketingafdeling, klik dan hier.

De voordelen

Daar komt bij dat er elk jaar nieuwe mogelijkheden worden ontwikkeld om slimmer en effectiever via het internet producten te verkopen. Denk hierbij aan Content Grouping, IP verificatie, liquid content, marketing automation, featured snippets, PIM systemen, et cetera. Kortom: nog voldoende begrippen voor ons om aan u uit te leggen. Een groot voordeel aan B2B online marketing is dat het mogelijk is om de effecten en resultaten te meten en te analyseren (data driven marketing). De uitkomsten van deze analyses kunnen gebruikt worden om aanpassingen aan bijvoorbeeld een lopende campagne direct uit te voeren. Daarnaast is het ook gemakkelijker om het gedrag van de doelgroep te volgen. Het is eenvoudig om bij te houden hoeveel mensen via een nieuwsbrief op de website terecht zijn gekomen en hoeveel er daadwerkelijk een aankoop doen naar aanleiding van de nieuwsbrief.

Eerlijk gezegd de klanten van Jelba willen uiteindelijk helemaal geen B2B webshop of B2B website of B2B online marketing. Ze willen meer business. Dus dat doen wij dan voor ze.

B2B Online Marketing bij Jelba

Jelba en B2B Online Marketing

Om een toonaangevende speler te blijven in B2B Online Marketing, B2B E-commerce en B2B Leadgeneratie zijn wij elke dag actief met technologie en doelgroepen om het beste resultaat (meer business via online kanalen) voor onze business to business klanten te realiseren. Dagelijks bereiken onze klanten een dominant gedeelte van alle professionele kopers in Nederland, België en Duitsland. Onze kennis en ervaringen delen wij graag. Heeft u vragen in het bijzonder dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer 030 – 227 14 23 of per e-mail naar collega@jelba.nl. Als u dit artikel wil gebruiken in uw eigen publicatie dan graag even toestemming vragen en uiteraard een bronvermelding voorzien van directe link naar dit artikel. Wij denken ook aan onze eigen SEO-positie.

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed. 

Arwen Obermeyer

Director | Founder

Hallo, ik ben Arwen,
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Ik vertel u graag meer!