Wat is e-mailmarketing?

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is één van de belangrijkste online instrumenten op dit moment. Het blijft een middel om het vertrouwen van de klant op te bouwen. Het heeft zich in het verleden al meer dan eens bewezen als een goed middel om je klant te bereiken. Het verschil met de B2- markt is dat je bij B2B terugvalt op de content. De reden hiervoor is dat de e-mails binnen de B2B een hoger aantal vertoningen en een hogere click-ratio heeft.

Hoe kom ik aan e-mailadressen?

De eerste stap in e-mailmarketing is het vergaren van e-mailadressen. Dit doe je bijvoorbeeld door op je website simpelweg de aandacht te vestigen op het feit dat bezoekers zich op je nieuwsbrief kunnen abonneren. Een kort inschrijfformulier is hierbij van belang. Zo maak je inschrijven laagdrempelig. Bovendien hoef je nog niet alles te weten van de bezoeker. Noem bij je inschrijfformulier wel al kort de voordelen van het abonneren op de nieuwsbrief. Verder is het belangrijk dat websitebezoekers regelmatig verwezen worden naar de nieuwsbrief, dat wil zeggen naar het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief.

Waar moet ik op letten?

Bij het gebruik van e-mailmarketing moet je de interesse wekken van de lezer. Hierbij is de eerste stap het bedenken van een pakkende titel. Hou hierbij het doel waarmee je de e-mail verzendt in gedachten. Niet alleen jij, maar ook de ontvanger moet iets uit de e-mail halen. Stel jezelf daarom altijd de vraag of de ontvanger profijt heeft van de betreffende e-mail. Zo ja, dan blijft zal hij of zij waarschijnlijk langer ingeschreven blijven, wat uiteindelijk conversies op zal leveren.

De eerste mailing

Als er voor het eerst een mailing wordt rondgestuurd, is het even wachten tot je hier de resultaten van gaat merken. Schrik daarom ook niet als niet iedereen de e-mail opent. Dit is heel normaal bij de eerste poging. Ook veel uitschrijvingen horen erbij. Je zult echter zien dat geduld beloont wordt. Hoe langer klanten ingeschreven blijven staan voor de nieuwsbrief, hoe hoger de interesse.

Wil je meer weten over e-mailmarketing? Of ben je nieuwsgierig naar wat Jelba voor je kan betekenen? Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.nl.

Bart Strijker

Hallo, ik ben Bart,
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Ik vertel u graag meer!