Wat is e-mail marketing?

Wat is e-mail marketing

E-mailmarketing is een van de belangrijkste online instrumenten op dit moment. Het blijft een middel om het vertrouwen van de klant op te bouwen. Het heeft zich in het verleden dan al meer dan eens bewezen als een goed middel om je klant te bereiken. Het verschil met de B2C markt is dat bij B2B je terugvalt op de content. Dit is omdat de e-mails bij B2B een hoger aantal vertoningen heeft en ook een hogere clickratio.

Hoe kom ik aan e-mailadressen?

De eerste stap in emailmarketing is het vergaren van emailadressen. Dit kan al gedaan worden door aandacht voor de nieuwsbrief op de website. Een kort inschrijfformulier is hierbij een belangrijk onderdeel. Je hoeft nog niet alles te weten van de bezoeker. Hij wilt echter al wel de voordelen weten van het ingeschreven staan. Ook regelmatige verschijning van de nieuwsbrief op de website is belangrijk. Het hoeft niet op elke pagina, maar bezoekers mogen er tijdens een bezoek meermalig op geattendeerd worden.

Waar moet ik op letten?

Bij het gebruik van emailmarketing moet je de interesse wekken van de lezer. Hierbij is de eerste stap het bedenken van een pakkende titel. Hou hierbij het doel waarmee je de e-mail verzend in uw achterhoofd. Niet alleen u, maar ook de ontvanger moet iets uit de email halen. Heeft de ontvanger dus waarde aan de e-mail. Zo ja, dan blijft hij nog langer ingeschreven en kunt u er conversie uithalen.

De eerste mailing?

Als er voor het eerst een mailing wordt rondgestuurd is het even wachten. Maar schrik vooral niet als niet iedereen hem opent. Dit is heel normaal bij de eerste poging. Ook uitschrijven hoort hierbij. Hoe langer ze ingeschreven blijven staan op de mailing, hoe hoger de interesse.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.nl.  Alvast bedankt.

Bart Strijker

Hallo, ik ben Bart,
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Ik vertel u graag meer!