Wat is SEA
Als u niet hoog genoeg in Google kan komen omdat er te veel concurrentie is dan is er nog een tweede mogelijkheid. Dat is SEA. Het zorgt dat u boven de organische resultaten staat. Het staat dus voor zoekmachine adverteren. Bij SEO worden de zoekresultaten gerangschikt op kwaliteit van de website. Bij SEA worden de zoekresultaten gerangschikt op basis van biedingen.
Waarmee moet ik rekening houden
Als eerste dient u voor ogen te hebben wat u wilt doen. In de meeste gevallen zal dit zijn het behalen van meer conversie. Soms is het ook de controle van welke content nu direct zichtbaar is in de zoekmachine. Adverteren in een zoekmachine levert dus direct resultaat op. Door het inzetten op de juiste zoekwoorden samen met een aantrekkelijke tekst kan de juiste doelgroep bereikt worden
Wat is dan het voordeel
Een groot voordeel van SEA is de meetbaarheid. U kunt precies zien welke advertenties met welke woorden goed lopen en welke niet. U kan de campagnes dus direct optimaliseren. Bij het maken van een succesvolle campagne dient u de interesses te weten van de gebruikers van de zoekmachine. Zorg ervoor dat u zo goed mogelijk de zoekvraag in kaart hebt gebracht als de advertentie en campagne is ingericht.
Het bepalen van een budget is ook nog een belangrijke stap. U heeft bij SEA een grote invloed op uw budget omdat er per campagne een zoekwoord kan bepalen hoeveel u er maximaal dagelijks aan kwijt wilt zijn. Hierbij kunt u filteren op eigenschappen zoals locatie, tijd, en doelgroep. Dit brengt echter wel meer kosten met zich mee, maar heeft u wel een passender resultaat.
Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.nl. Alvast bedankt.
Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.