Wat is SEO?

Wat is SEO?

SEO (search engine optimization) is één van de belangrijkste dingen voor uw website. Hoe beter uw informatie (content) organisch gevonden des te meer gratis kliks krijgt u naar de site. Goed vindbaar zijn en blijven in Google is één van de belangrijkste marketingdoelstellingen van onze B2B klanten. Wij stellen onszelf wel altijd de vraag. Wat levert het verkeer op qua aanvragen of transacties. Traffic is leuk, maar wij zijn niet op zoek naar ruis.

Waarom is SEO belangrijk?

Er zijn 2 belangrijke reden om de website te optimaliseren voor zoekmachines: de eerste reden is zoals net al aangegeven dat deze bezoekers gratis binnen komen, u betaalt hiervoor dus niet aan Google. Aan gratis bezoekers houdt u nu eenmaal meer marge over dan aan betaalde bezoekers. De tweede reden is dat de meeste mensen niet alleen klikken op advertenties maar voornamelijk op de organische zoekresultaten. Dit is dus waar u bovenaan wilt staan.

Wat levert het op?

Zoekmachine optimalisatie heeft naast de hierboven genoemde redenen een zeer gunstige return on investment (ROI). SEO staat op de derde plaats als belangrijkste marketingtool, net boven emailmarketing. Hiervoor heeft u echter wel email-adressen nodig. Een goede SEO-strategie draagt hier aan bij.

Wat moet ik doen?

De beste SEO bestaat uit kwalitatieve content. Als u hier meer over wilt weten? Leest u hier dan meer over in de B2B update “hoeksteen artikelen” en bekijkt u ook eens het begrip “Featured Snippet”. Vandaag de dag een belangrijke posities voor het verkrijgen van veel organische verkeer. Goede inhoud van een website speelt dus een belangrijk rol in het proces van goed gevonden worden in zoekmachines. Daarnaast speelt het ook een belangrijke rol in het omzetten van bezoeker naar lead of van bezoeker naar klant. Om deze reden is het meten en analyseren van de inhoud een essentieel onderdeel is in het voortdurende proces in het verbeteren van de content van uw website. Hierbij is het van belang om te weten wat de bezoekers willen weten en en op welke wijze de bezoekers de website gebruiken.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.nl.  Alvast bedankt.

Jochem Nauw

Hallo, ik ben Jochem,
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Ik vertel u graag meer!