B2B Inkopersgedrag
95-98% van de B2B (in)kopers oriënteert zich via internet om product oplossingen te vinden en te vergelijken. De professionele kopers maken hier de eerste selectie. Zijn uw producten niet goed te vinden, dan doet u niet mee in de vergelijking. De kans is dan zeer klein dat deze nieuwe professionele klanten bij u gaan kopen. Wij zorgen ervoor dat uw bedrijf en uw producten online meteen te vinden zijn. Dit resulteert in meer leads en omzet van nieuwe klanten.
Professionals gedragen zich Online anders dan consumenten, de manier waarop zij zoeken, zoekresultaten beoordelen, offertes aanvragen, bestellen en betalen. Allemaal significant verschillend. Aan de andere kant verwachten zij een minimaal even gebruiksvriendelijke en verleidelijke online beleving als dat zij dat als consument ervaren.
Uw bestaande klanten verdienen aandacht, ook online! Veel van onze klanten willen initieel de focus leggen op nieuwe klanten. Dat lijkt pure winst voor het bedrijf. De resultaten van onze aanpak op bestaande klanten verrast dan ook altijd. De kans dat bestaande klanten groeien in omzet op bestaande producten die zij aankopen (deep-sell) of productdiversiteit (cross-sell) of verleid worden tot een hoger segment producten (up-sell) is groot als je proactief en consequent campagne voert op deze doelgroep. Vergeet ook niet: uw bestaande klanten vergelijken ook online, de bevestiging dat zij bij de juiste partij zitten en blijven is vele malen waardevoller in termen van kosten dan een nieuwe klant.
Wij bedenken, (her)ontwikkelen en runnen uw digitale kanalen om maximaal rendement te halen voor uw bedrijf. Jelba is dé B2B online specialist voor de bouw van B2B websites, B2B webshops en de uitvoering van B2B online marketing.