B2B Inkopersgedrag

95-98% van de B2B inkopers oriënteert zich via internet om product oplossingen te vinden en te vergelijken. De professionele inkopers van vandaag de dag maken hier de eerste selectie. Zijn uw producten niet goed te vinden, dan doet u niet mee in de vergelijking. Wij zorgen ervoor dat uw bedrijf en uw producten online meteen te vinden zijn. Dit resulteert in meer leads en omzet van nieuwe klanten.

Professionals gedragen zich Online anders dan consumenten, de manier waarop zij zoeken, zoekresultaten beoordelen, offertes aanvragen, bestellen en betalen. Allemaal significant verschillend. Aan de andere kant verwachten zij een minimaal even gebruiksvriendelijke en verleidelijke online beleving als dat zij dat als consument ervaren.

Uw bestaande klanten verdienen aandacht, ook online! Veel van onze klanten willen initieel de focus leggen op nieuwe klanten. Dat lijkt pure winst voor het bedrijf. De resultaten van onze aanpak op bestaande klanten verrast dan ook altijd. De kans dat bestaande klanten groeien in omzet op bestaande producten die zij aankopen (deep-sell) of productdiversiteit (cross-sell) of verleid worden tot een hoger segment producten (up-sell) is groot als je proactief en consequent campagne voert op deze doelgroep. Vergeet ook niet: uw bestaande klanten vergelijken ook online, de bevestiging dat zij bij de juiste partij zitten en blijven is vele malen waardevoller in termen van kosten dan een nieuwe klant.

Wij bedenken, (her)ontwikkelen en runnen uw digitale kanalen om maximaal rendement te halen voor uw bedrijf. Jelba is specialist in Online marketing voor B2B inkopers.

Bekijk hier een selectie van onze klanten waar wij dagelijks succes realiseren.
Ook op dit moment

Ik ben Een professional bij een B2B bedrijf en op zoek naar een nieuw product of vervanging van bestaande producten.
Ik zoek 95 - 98% van deze B2B inkopers oriënteert zich eerst digitaal.
Wij kennen uw inkopers en monitoren het online gedrag. We weten wanneer ze online zoeken naar uw producten of die van uw concurrenten.
Ik vind Als zij het product, oplossing, merk of antwoord hebben gevonden wordt u vergeten.
Wij zorgen dat zij uw producten gaan vinden en dat uw meegaat in de vergelijking. Zij kiezen voor u en niet voor uw concurrent.
Ik weet B2B inkopers zijn al voor 60 - 70% op de hoogte als zij contact opnemen met de aanbieder.
Wij monitoren het gedrag, wij weten wat ze doen en wat ze als volgende informatiebehoefte willen. Wij zorgen dat ze dit krijgen.
ik maak mijzelf bekend 3 - 6% van de B2B inkopers maakt zich bekend bij de aanbieder via een e-mail, chat, telefoon of aanvraagformulier.
Wij zorgen dat dit percentage hoger ligt en anders weten wij een manier om te achterhalen wie dit zijn.
Het resultaat
Meer leads
Meer transacties
Meer omzet