Aan het woord “De mensen achter Jelba weten alles van online en B2B leadgeneratie en zijn bekend met de dynamiek van business-to-business bedrijven. Ze hebben interesse in onze producten en doelgroepen. Met Jelba als Online Marketingafdeling hebben wij alle expertise in huis en lopen wij (ook) online voorop”
Hans Baars Directeur

De Ridder Packaging is al meer dan 25 jaar dé specialist op gebied van verpakkingen voor gekoeld transport. Met het ultramoderne machinepark zijn zij in staat om gelpacks op maat te maken, zodat iedere verzending de juiste koeling krijgt. Met een team van eigen “koelexperts” in huis geven zij klanten het juiste koeladvies op maat en passen de materialen aan naar de gebruikte toepassing. Op zoek naar de juiste wijze van geconditionerd transport? De Ridder Packaging heeft altijd de juiste koeloplossing! Ook op het gebied van duurzaamheid spelen zij in de voorhoede, zodat uw verpakking in zijn totaliteit voldoen aan de huidige milieueisen. Wij zijn dan ook trots om de B2B webshop en B2B leadgeneratie platform van de Ridder Packaging te mogen bouwen, onderhouden en succesvol te maken met B2B Online Marketing. In deze klantcase leest u meer over onze aanpak.


Stap 1: Digitale groeistrategie

De Ridder Packaging overtuigt in de digitale communicatie via haar specifieke expertise. Het betreffen hier soms standaard producten, maar vaak is het een complexe vraag over de juiste koeling van producten via de lucht, water of weg. Een essentieel onderdeel van de digitale groeistrategie is om in de diverse landen de juiste vraag als lead binnen te krijgen. Gekoeld transport kent een specifieke aanpak in de verschillende markten. In de strategie zijn dan ook de verschillende markten verankerd en de verschillende type producten. Vis of bloemen gekoeld vervoeren zijn andere doelgroepen en dus ook andere campagnes. Het online personaliseren van zoekers via liquid content modules komt dan ook zeker aan bod. Uiteindelijk willen wij met onze data driven marketing aanpak zorgen dat de standaard producten direct worden gekocht in de shops en dat de vertegenwoordigers van De Ridder Packaging op het juiste moment aan tafel zitten bij de potentiële klant. B2B Leadgeneratie in combinatie met B2B E-commerce is dus het fundament van de digitale groeistrategie.


Stap 2: Technologie

De opensource technologie die is toegepast is compleet op maat gemaakt voor De Ridder Packaging. Het design maar ook de toegepaste technologie is een maatwerk samenstelling die zorgt voor een snelle en gebruiksvriendelijke website voor leadgeneratie en e-commerce. Content en betaalde campagnes spelen de hoofdrol voor het aantrekken van relevant bezoek. Contact staat in de site centraal als conversie. Op een vriendelijke manier wordt de potentiële koper verleid om contact te leggen of een bestelling te doen. Om de juiste analyses te kunnen doen is de website uitgerust met diverse tooling en automation technologie. Dit varieert van tracking software tot aan feedmarketing tooling om alles eenvoudig en effectief te kunnen ontsluiten naar derden platformen.


Stap 3: Uitvoering

Op dagelijkse basis zijn wij actief om alle digitale kanalen te maximaliseren van dit platform. De experts van Jelba van de B2B online marketingafdeling van De Ridder Packaging voeren actief campagne om aanvragen en transacties te realiseren voor onze klant. In het overzicht hiernaast ziet u een opsomming van deze activiteiten. Wij gaan voor het resultaat en onze klant gelukkig ook. Wij doen. Digitaal verandert iedere markt en ieder verdienmodel. In de wereld van gekoeld transport voelen wij ons samen met De Ridder als een vis in het water.

Resultaten om trots op te zijn

Sterke stijging in het organische verkeer
Meer bestellingen en aanvragen
Toename nieuwe klanten, toename omzet
Dit wil ik ook. Kom in contact