Aan het woord ''Onze Jelba collega's zoeken niet alleen Online naar nieuwe klanten, maar met de nieuwe B2B shop hebben we ook meteen een effectief bestelportaal voor onze bestaande klanten gerealiseerd. Twee vliegen in 1 klap!''
Pascal van der Venne Oprichter

De B2B Online Marketingafdeling van Steelworks zit in Utrecht. Bij Jelba zijn wij elke dag met 25 B2B Online Experts bezig om Nederland te veroveren. Wij zijn dan ook trots om voor dit geweldige product onze online B2B expertise mogen inzetten. Met maar één doel; dit mooie product en de service van Steelworks te verkopen!


Stap 1: Digitale groeistrategie

Steelworks is de nummer 1 producent voor bedrijfswagen inrichting in Nederland. Op de productielocatie in Zaandam worden voor alle merken, modellen en uitvoeringen bedrijfswagens betimmering pakketten, imperiaals, sidebars en alle andere aankleding opties voor de bedrijfswagens geproduceerd. Als producent wilde Steelworks niet alleen de mogelijkheden profileren richting nieuwe klanten, maar ook bestaande klanten zijn een belangrijk speerpunt qua digitale service.

Dit doen wij door middel van onze digitale groeistrategie. Wij zorgen voor het juiste verkeer naar de juiste pagina door middel van een uitgekiende SEO contentstrategie voor product- en categorie teksten, aangevuld met hoeksteen artikelen. In combinatie met een Google Ads strategie waarbij de kwaliteitsscores en de conversies leidend zijn, streven wij naar een structurele 90% zichtbaarheid onder de juiste B2B online zoekers. Social campagnes vervullen hier ook een belangrijke rol in. Dit is een uitstekende tool om prospects zeer specifiek te targeten en te benaderen. Alle succesvolle campagnes krijgen een ge-automatiseerd karakter. Data-driven marketing in combinatie met echte productkennis (en interesse) is een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening.


Stap 2: Technologie

In de laatste versie van Magento 2.3 werd een B2B webshop gerealiseerd met twee onderdelen. Een gedeelte waar nieuwe klanten alle producten snel kunnen vinden die bij hun bestaande of nieuwe bus past. Dit doen we door directe filtering van de belangrijkste criteria om snel bij de juiste producten te komen. Er zijn bijna 100.000 mogelijkheden, dus snel bij de juiste selectie komen is een absolute must. De productinformatie wordt gemanaged in B2B PIM systeem GreedyBean. Dit zorgt voor efficiënte bewerking en verrijking van deze grote hoeveelheid productinformatie.

Achter inlog kunnen bestaande klanten in de shop bestellen tegen klantspecifieke prijzen. Hiervoor is een maatwerk koppeling met Exact software gerealiseerd in combinatie met een Magento plugin die is aangepast voor dit doeleinde.

Om de juiste analyses te kunnen doen is de website verder uitgerust met diverse tooling en automation technologie. Met deze set kunnen de B2B Experts ook gericht aan deze data gestuurde marketingaanpak werken. Vandaag de dag hebben de winnaars van online over het algemeen een data driven marketing aanpak.


Stap 3: Uitvoering

Wij zijn op dagelijkse basis actief om alle digitale kanalen van Steelworks te maximaliseren. Het B2B online marketingteam van Jelba voert actief campagne om leads en bestellingen te realiseren. Wij werken met maand, kwartaal en jaar strategieën voor Content, Campagnes en Social Marketing. Dit geeft focus aan activiteiten en groei. Hiernaast ziet u een overzicht van deze activiteiten. Net zoals Steelworks gaan wij voor het resultaat. Wij doen. Digitaal verandert iedere markt en ieder verdienmodel. Wij zorgen dat onze klanten altijd online voorop lopen in de B2B wereld.

Resultaten om trots op te zijn

Maximaliseren van onze online kanalen
Gericht onder de aandacht bij de juiste B2B klant
Meer nieuwe klanten
Dit wil ik ook. Kom in contact